به گزارش روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج مرکز گیلان، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ رییس سازمان فضای مجازی سراج در گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون گیلانی‌ها یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بازی اینترنتی خریدند که فقط ۷ درصد این بازی‌ها تولید داخل بود و برای بقیه بازی‌ها دلار هزینه شده است.

سجاد ستوده افزود: در ده ماه گذشته ضریب نفوذ اینترنت در گیلان بعد از تهران در رتبه دوم قرار داشت و آمار‌ها نشان می‌دهد در حوزه استفاده از ابزار‌های دیجیتال هم گیلانی‌ها هم تراز با پایتخت نشینان هستند.

رییس سازمان فضای مجازی با اشاره به اینکه ۶ سال گذشته سبک زندگی بزرگترین چالش گیلانی‌ها بوده است گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که زندگی گیلانی‌ها و نوع مصارف فرهنگی آن‌ها بسیار متاثر از فضای مجازی است و به سرعت هم در حال تغییر است.