به گزارش روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج مرکز گیلان، ویژه برنامه پا به پای میرزا به منظور بازخوانی اتفاقات نهضت جنگل به عنوان یک حرکت استکبارستیزی و استقلال خواهی مردم گیلان همزمان با یکصد و دومین سالروز اعلام جمهوری ایران در گیلان از سوی میرزا کوچک جنگلی در رشت برگزار می‌شود.

۱۵ خرداد ۱۲۹۹ میرزا کوچک‌ جنگلی در راه اعاده استقلال و حاکمیت ملی ایران با انتشار بیانیه‌ای الغای اصول سلطنت و تأسیس حکومت جمهوری ایران را در رشت اعلام کرد.

در این ویژه برنامه، علاقه‌مندان به صورت دسته جمعی از مراکز مرتبط با نهضت جنگل بازدید خواهند کرد و اهداف نهضت جنگل و حرکت شهید میرزا کوچک جنگلی و وقایع رخ داده در این اماکن تاریخی از سوی راویان مختلف روایت خواهد شد.

بر این اساس، وقایع تاریخی نهضت جنگل در اماکن تاریخی همچون منزل میرزا کوچک جنگلی، محل کنسولگری سابق انگلستان در رشت، یکی از مدارس محل تحصیل میرزا کوچک در رشت، محل اعدام دکتر حشمت، مرقد دکتر حشمت و مزار میرزا کوچک جنگلی توسط راویان نهضت جنگل روایت خواهد شد.

همچنین، در این برنامه، از قسمت اول مستند ۱۰ قسمتی مینیاتور که با موضوع پاسخ به شبهات نهضت جنگل توسط سازمان فضای مجازی سراج مرکز گیلان تولید شده است رونمایی خواهد شد.

نقطه پایانی برنامه پا به پای میرزا در رشت مزار شهید میرزا کوچک جنگلی خواهد بود.

این ویژه برنامه به همت سازمان فضای مجازی سراج مرکز گیلان با همکاری سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت روز یکشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام برای حضور در این برنامه با شماره 09214278097 تماس بگیرند.