به گزارش روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج مرکز گیلان، دومین دوره از مجموعه کارگاه های «سواد فضای مجازی» ویژه اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان گیلان، صبح روز پنجشنبه ششم آبان در رشت برگزار شد.
در این کارگاه «دکتر احمدرضا متین فر» مدیر مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج و عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (علیه السلام) به ارائه سخنرانی پرداخت.

رئیس مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج ضمن تاکید بر اهمیت موضوع «زیست در فضای مجازی» به راهکارهای مواجهه با چالشهای فضای مجازی اشاره کرد. وی در این همایش با ذکر مثالها و مستندات، بر لزوم مواجهه واقع بینانه در این عرصه تاکید کرد.

مدیر کلینیک سلامت ذهن در فضای مجازی، بر تحولات در عرصه الکترونیک و فضای مجازی را بسیار سریع توصیف کرد و آمادگی نخبگان و فرهیختگان جامعه برای ورود به “عصر الکترونیک فراگیر” را لازم دانست.

وی در این نشست نقش اساتید دانشگاه در فراگیر شدن موضوع سواد فضای مجازی را نقشی مهم و موثر دانسته و گفت: اساتید دانشگاه با جهت دهی و راهنمایی ذهنی دانشجویان می توانند نقشی موثر و عملی در زمینه ارتقاء سواد فضای مجازی جامعه بردارند.

این همایش بصورت کارگاهی و به مدت 5 ساعت از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور گیلان و به همت « دفتر سازمان فضای مجازی سراج در گیلان» و نیز «سازمان بسیج اساتید استان گیلان» برگزار شد.
لازم به ذکر است که پیشتر نخستین کارگاه آموزشی« مهارت های زیست در فضای مجازی» با رویکرد ارتقاء سطح سواد عمومی فضای مجازی ویژه اساتید دانشگاه های استان گیلان در مرداد ماه جاری و با حضور دکتر متین فر برگزار شده بود.
یادآور می شود، پس از تاکیدات رهبری معظم انقلاب در زمینه ارتقاء سطح سواد فضای مجازی عموم مردم به ویژه در بند هفتم حکم انتصاب اعضای شورای عالی فضای مجازی و نیز حکم انتصاب ریاست سازمان صدا و سیما، مجموعه همایش های زیست در فضای مجازی، در طول سال جاری به شکل منظم در شهرهای مختلف استان و با حضور اساتید برجسته استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

گزارش تصویری این کارگاه را می‌توانید در اینجا مشاهده نمایید.